torsdag 8 september 2011

Jävla skitdag!

Har haft ont i benen hela dagen och igår så hittade jag en knöl i höger armhåla som jag var ner till vårdcentralen å kollade upp idag...det var en "Infektion i en svettkörtel" har aldrig ens hört att man kan få det, men men, det blev en 10 dagars antibiotika kur (3 tabletter om dagen!!!) och skulle höra av mig igen om det inte försvann eller om det blev värre. Skulle dessutom tvätta med typ asolsprit eller liknande morgon och kväll.
Ljuspunkten var att denna läkare lyssnade när jag sa att pronaxen funkade mot mina spända muskler i nacken och skrev ut nya piller (förra läkaren tvingade mig att prova andra som inte har funkat).

När jag väl kom ifrån jobbet vid halv sex var jag på uruselt humör å kände att jag absolut inte ville träffa nå folk nere på gymmet så jag ringde å avbokade Zumban.

Väl hemma så hade jag en halv gris att ta hand om...kom ganska snart fram till att jag kan väldigt lite om grisars anatomi...jag hittade bara några delar jag visste vad det var för något.

Det var ytterligare en låda med lika mycket!!!

Det fanns ett gäng färdiga bitar - kotletter och karéskivor, sedan hittade jag revbenspjäll och sidfläsket. I övrigt kände jag inte till något av det...han vi köpt det av fick komma förbi å tala om resten! OBS! Grisfötterna kommer att slängas om ingen väldigt snart talar om att dom vill ha dem!

Medan jag väntade på att få klarhet i vad det var i lådan så ställde jag mig och lagade lite mat faktiskt, blev Coleslaw och aldeles färsk fläskkotlett med vitlökssmör.



Det ser inte värst aptitligt ut men det var jättegott!


Passade dessutom på att grilla revbenspjäll i ugnen...mums!

Nu ska jag ta å lägga mig å hoppas att denna skitdag inte upprepar sig imorgon då det blir nytt försök med Padd-träff i Skogarängen, denna gång har Karro tänkt sig att bjuda på någon gryta...jag ska göra sallad å ta med och Agneta skulle baka cheesecake (låter mumma i mina öron) får se vad de resterande 7 personerna som skulle komma tar med sig ;-)

Då jag inte får dricka alkoholhaltigt pga antibiotikan så tänker jag iaf unna mig en massa godsaker!

Hoppas ännu en gång på att jag hinner upp å ta en sväng innan frukost imorgon...får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar