söndag 28 augusti 2011

God mat och rolig träning

Fick middagsfrämmande här på eftermiddagen, vi bjöd på Rosépeppar biffar med pressad potatis (eller quinoa för dom som ville). Biffarna inte supernyttiga då det är en del ströbröd i dom men inte så farligt, grädde och crémefraiche i såsen är ju helt okej =)

Testade även ett recept på Chokladmousse som jag fick tips om av en arbetskamrat som hittat det hos Viktoria på Matplatsen. Suuuper gott! Det kommer jag att göra fler gånger!

Serverades med vispad grädde, hallon och björnbär.

Så där en timme efter att jag satt i mig hela glaset med efterrätt så var det dax att köra ett pass Zumba på gymmet, trodde att jag skulle få håll men det gick bra. Det var ett riktigt roligt pass som var helt inspirerat av Zumba Fitness, jag kände igen både låtarna och moovsen från Wii spelet.
Skulle bli väldigt förvånad om jag inte skulle få träningsvärk i magen efter detta, dessutom i vaderna då jag använde Easytone skorna på passet.

Får se om jag tar mig i kragen å går ut å går en sväng också, känner att det kryper lite i kroppen så det kanske inte skulle vara så dumt nu när man ändå är svettig å jävlig.

Imorgon blir det Kettlebell igen, ska ta med mina egna klot denna gång.

Till kvällsmat ikväll blir det Vättern Kräftor, MUMS, måste ju tömma frysen lite då det snart kommer en ny laddning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar